Lista nr 1 - poz. 1.

Leonard Seweryn Krasulski


W 1968 roku rozpocząłem pracę w Zakładach Piwowarskich w Elblągu. W latach 70-tych aktywnie uczestniczyłem w wiecach i demonstracjach w Stoczni Gdańskiej i Trójmieście zaś w sierpniu 1980 byłem współorganizatorem strajku okupacyjnego w Zakładach Piwowarskich (Browar) w Elblągu oraz członkiem Ogólnopolskiego Komitetu Strajkowego Przemysłu Piwowarskiego i Tytoniowego. Po wprowadzeniu stanu wojennego, współorganizowałem akcje protestacyjną w ZP (Browar) - zostałem aresztowany pod zarzutem kontynuowania działalności związkowej, skazany przez Sąd Marynarki Wojennej w Gdyni na pięć lat pozbawienia wolności i pozbawienie praw obywatelskich. Po wyjściu z więzienia kontynuowałem działalność opozycyjną. W latach 90-tych, podjąłem pracę w Elbrewery Company Limited, a następnie Grupie Żywiec S.A. - na stanowisku zastępca menagera ds. transportu, kierownika transportu i administracji w HBC. Powołałem fundację Matki Teresy z Kalkuty działającą na rzecz dzieci z porażeniem mózgowym, której obecnie jestem honorowym prezesem. Od 2001 roku jestem członkiem oraz współzałożycielem Prawa i Sprawiedliwości. W 2005 roku zostałem wybrany posłem na Sejm RP V kadencji z okręgu elbląskiego, z listy PiS, a od 2007 roku jestem posłem na Sejm RP VI kadencji. W Sejmie pracowałem między innymi w Komisji Gospodarki oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Jestem autorem licznie podejmowanych interwencji i interpelacji na prośbę mieszkańców regionu. Aktywnie angażuję się w pomoc społeczną wspierając różnego rodzaju inicjatywy i instytucje pożytku publicznego. Moja miłością, poza oczywiście Ojczyzną i rodziną jest las. Kocham Bory Tucholskie, które stanowią dla mnie oazę ciszy i spokoju. W wygranych wyborach upatruję szanse na powrót do podjętych przeze mnie inicjatyw z poprzedniej kadencji tj. pomysłu przekopu Mierzei Wiślanej, ożywienie drogi S22 tak zwanej „Berlinki”, czy też dokończenie drogi S7. 

Polacy mają prawo do życia w nowoczesnej, solidarnej i bezpiecznej Polsce!

Nowoczesna Polska to kraj cieszący się szybkim i zrównoważonym rozwojem gospodarczym, który pozwoli nam osiągnąć poziom życia zbliżony do dobrobytu w tzw. starej Unii Europejskiej; kraj ludzi odnoszących sukcesy dzięki umiejętności efektywnego korzystania z wiedzy, w tym z najnowszych narzędzi teleinformatycznych.

Solidarna Polska to kraj, w którym z owoców rozwoju gospodarczego korzystają także mniej zamożni obywatele i słabsze ekonomicznie regiony; kraj, w którym założenie rodziny i wychowanie dzieci spotyka się z należytym uznaniem i wsparciem ze strony państwa, w którym obywatele mają zagwarantowane godne emerytury i pomoc w trudnych sytuacjach.

Bezpieczna Polska to kraj, w którym obowiązuje zero tolerancji wobec łamania prawa, a sądy działają sprawnie i wydają sprawiedliwe wyroki; kraj, który ma godne miejsce we wspólnocie państw dzięki podporządkowanej interesowi narodowemu polityce oraz nowoczesnej armii.

Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość.
02-018 Warszawa, ul. Nowogrodzka 84/86.
Sztab Okręgowy KW Prawo i Sprawiedliwość okręgu nr 34 - Elbląg.
82-300 Elbląg, ul. 1 Maja 2.