Lista nr 1 - poz. 2.

Joanna KULCZYK

Mam 30 lat. Pochodzę ze wsi Odmy w gminie Dąbrówno. Wykształcenie wyższe zdobyłam na kierunkach zootechnika, socjologia i zarządzanie funduszami unijnymi. Jestem specjalistą w zakresie rolnictwa ekologicznego. Od dzieciństwa byłam zaangażowana w gospodarstwie rolnym rodziców. Pracowałam dla Polskiej Akademii Nauk, Run Chłodni we Włocławku, dla Chłodni Olsztyn oraz dla Elbląskiego Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych. Obecnie prowadzę własną działalność gospodarczą. Uczę chemii. 

Jestem osobą uczciwą i przedsiębiorczą. W okresie studiów działałam w samorządzie studenckim i w duszpasterstwie akademickim. Współtworzyłam nowatorską inicjatywą studencką – Studenckie Spotkania Kulturalne. W 2010 roku wspierałam organizację aukcji charytatywnej na rzecz powodzian. Dzięki temu miałam okazję pracy społecznej na rzecz dobra publicznego. Jako doradca rodzinny, na co dzień pomagam osobom potrzebującym wsparcia. 

W sejmie chcę zająć się tworzeniem prawa, które usprawni działanie państwa, które stworzy nam warunki do godnego, normalnego życia, warunki do rozwoju dla nas i dla naszych dzieci. 

Niezbędne jest obniżenie podatków i efektywne zarządzanie bogactwami naturalnymi kraju, co pozwoli na rozkwit gospodarczy, powstawanie nowych miejsc pracy, a w konsekwencji spłatę długu publicznego. Potrzebne są preferencje dla krajowych przedsiębiorców oraz wsparcie rodzimej produkcji rolnej. W całym kraju powinien być bezpłatny dostęp do Internetu, co pozwoli na rozwój gospodarki opartej na wiedzy. Niezbędna jest skuteczna polityka prorodzinna państwa poprzez ułatwienie małżeństwom dostępu do mieszkań, wsparcie finansowe dla matek wychowujących dzieci w domu oraz ulgi dla rodzin wielodzietnych. Konieczna jest reforma systemu emerytalnego i usprawnienie funkcjonowania publicznej służby zdrowia. Priorytetem powinno być tworzenie perspektywy na dobre wykształcenie dla ludzi młodych i na pracę, w której będą mogli tę wiedzę wykorzystać. 

Wiem, że możemy być narodem możnym i bogatym, jeżeli wykorzystamy dary, które daje nam Bóg.

Polacy mają prawo do życia w nowoczesnej, solidarnej i bezpiecznej Polsce!

Nowoczesna Polska to kraj cieszący się szybkim i zrównoważonym rozwojem gospodarczym, który pozwoli nam osiągnąć poziom życia zbliżony do dobrobytu w tzw. starej Unii Europejskiej; kraj ludzi odnoszących sukcesy dzięki umiejętności efektywnego korzystania z wiedzy, w tym z najnowszych narzędzi teleinformatycznych.

Solidarna Polska to kraj, w którym z owoców rozwoju gospodarczego korzystają także mniej zamożni obywatele i słabsze ekonomicznie regiony; kraj, w którym założenie rodziny i wychowanie dzieci spotyka się z należytym uznaniem i wsparciem ze strony państwa, w którym obywatele mają zagwarantowane godne emerytury i pomoc w trudnych sytuacjach.

Bezpieczna Polska to kraj, w którym obowiązuje zero tolerancji wobec łamania prawa, a sądy działają sprawnie i wydają sprawiedliwe wyroki; kraj, który ma godne miejsce we wspólnocie państw dzięki podporządkowanej interesowi narodowemu polityce oraz nowoczesnej armii.

Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość.
02-018 Warszawa, ul. Nowogrodzka 84/86.
Sztab Okręgowy KW Prawo i Sprawiedliwość okręgu nr 34 - Elbląg.
82-300 Elbląg, ul. 1 Maja 2.